Dascăli de gimnaziu – partea II

Preadolescenții devin mai conștienți în legătură cu efectul stilului de trai și al substanțelor ingerate asupra propriei dezvoltări și asupra sănătății personale.

  • Discutați cu elevii dumneavoastră despre importanța unei alimentații echilibrate, a exercițiilor fizice regulate, somn adecvat, despre riscurile consumului de droguri, alcool și tutun (aveți în atenție și influența grupurilor de prieteni) și promovați un stil de viață sănătos și responsabil!

Preadolescenții pot experimenta o serie de incertitudini în ceea ce privește valoarea personală, abilitățile personale.

  • Încurajați-i să își descopere și să își valorifice talentele, să își seteze obiective realiste!
  • Oferiți-le feedback constructiv deoarece recunoașterea succeselor și a reușitelor consolidează încrederea în sine!

În această perioadă elevii dumneavoastră pot fi supuși stresului și presiunii crescute atât la școală grație examenelor, testelor, volumului mare de teme cât și în plan personal și social.

  • Învățați-i tehnici de gestionare a stresului (exerciții de respirație), planificare a timpului!
  • Ajutați-i să identifice sursele de stres și să găsească modalități de a le face față într-un mod sănătos!

Elevii de gimnaziu își dezvolta identitatea și autonomia.

  • Oferiți-le posibilitatea de a-și exprima opinia și de a contribui activ la procesul educațional!
  • Folosiți metode interactive de învățare – activități de grup, dezbateri, proiecte pentru a-i implica în mod activ!
  • Mențineți un echilibru între disciplină și flexibilitate, între momentele în care abordarea pedagogică este mai strictă și momentele în care oferiți posibilitatea elevilor să își exprime creativitatea!

Elevii de gimnaziu sunt influențați de modelele din jurul lor. Modul dumneavoastră de interacțiune este modelul lor!

Vă dorim succes tuturor în noul an școlar!

Autor: Psiholog educațional MD, prof. înv. primar Patricia Dima

Foto: Pexels.com