Premise… pandemice

Începe un nou an școlar în pandemie.

S-ar putea spune că deja suntem obișnuiți cu școala în pandemie. Și anul trecut a fost tot pandemie, an școlar atipic, cu școală cu prezență fizică, hibrid și online.

Începe un nou an școlar. Autoritățilr ne asigură că va fi în format față în față până la incidența de 6/1000 cazuri. Ce înseamnă acest lucru ca timp… nu știm. Oricum, va fi cu respectarea acelorași măsuri sanitare și de distanțare.

Deci reîntâlnirea la scoală va fi cu măștile pe față. Bucuria revederii se va citi în ochi și se va auzi în glasurile copiilor.

Ce le răspundem copiilor la întrebările legate de această situație incertă? „Cât mai purtăm masca?” „Vom mai face școală online?”

Răspunsurile părinților, profesorilor, educatorilor trebuie să aducă copiilor încredere și speranță. Trebuie să-i ajute să înțeleagă și să accepte aceste schimbări, aceste necunoscute, luând viața pas cu pas, etapă cu etapă.

Readaptarea

Revenirea la scoală după o perioadă lungă de vacanță necesită readaptare în ceea ce privește programul de somn, activitatea zilnică, alimentația. Reluarea activităților de învățare presupune efort intelectual. Din acest motiv este nevoie de un regim alimentar potrivit, mese regulate, un program de somn bine stabilit, dar și momente de relaxare.

Este bine ca programul de somn să fie modificat din timp, treptat. Copiii trebuie să se culce mai devreme pentru a se putea trezi dimineața, pentru a se putea readapta la programul școlar.

Părinții vor pregăti împreună cu copiii uniforma, rechizitele pentru scoală. Discuțiile despre momentul revenirii la școală tebuie făcute cu bucurie, cu entuziasm. Părinții pot observa, discutând cu copiii, ce îi preocupă legat de acest eveniment. Găsirea unor răspunsuri care să-i securizeze pe copii este absolut necesară. Implicarea și suportul părinților în aceste momente este extrem de important.

Succes tuturor în noul an școlar!

Autor: Patricia Dima, Prof. înv. primar și Psiholog educațional MD

Photo: unsplash.com